Foreningens historie

Korsholm Idrætsforening har sat sit præg på Foldby-området siden den 21. maj 1938, hvor den blev stiftet som en sammenslutning af tre ungdomsforeninger. De tre foreninger var Norring Ungdomsforening, som var blevet stiftet i 1926 samt Foldby og Tinning Ungdomsforeninger, hvis alder er ukendt.

Foreningens aktiviteter startede under ydmyge forhold på en mark bag det nuværende fritidscenter. Senere fik man mulighed for at benytte idrætsanlægget ved skolen og trænede på grusbanen hvor Mølagervej nu ligger. I 1984 blev Norring Stadion anlagt og vi fik det nuværende klubhus.

Hvor det i dag er kontingenter, sponsorer og sportsfest, der er foreningens væsentligste indtægtskilder, så kan man læse i klubbens annaler, at i gamle dage bestod indtægterne i det væsentligste fra baller og fester, der blev afholdt af klubben på Hinnerup Kro, Hinnerup Skovpavillon, Nilles Kro og i forsamlingshuset.

I de første mange år måtte de unge cykle den ofte lange vej til træning og en endnu længere vej til udekampe i andre klubber, for det var jo ikke almindeligt at have bil. Mon ikke mange har haft lidt trætte ben ved udekampene, men der gjaldt jo de samme vilkår for modstanderne, når de skulle spille hos os. Det fortælles, at da Frode Laursen var ung, spillede han fodbold i KIF, og da han købte sin første lastbil slap spillerne endelig for at cykle til udekampene.

KIF har gennem tiderne kunnet tilbyde mange flere aktiviteter end fodbold, håndbold og badminton, som er de aktiviteter, vi har på programmet i dag. Således har der været både bordtennis, folkedans og orienteringsløb på programmet, ligesom især gymnastik tidligere var en meget vigtig aktivitet.

I de senere år har KIF haft et holdsamarbejde med de øvrige klubber i Hinnerup postdistrikt, nemlig SGI, HOG og GUI, under navnet Four Stars 8382.